3 tipy jak stać się bardziej produktywnym

W pracy często wydaje się, że czasu ciągle jest za mało. O niektórych rzeczach po prostu się zapomina, a zaległe zadania wykonuje się kosztem odłożenia kolejnych na następny tydzień. Tym samym wpada się w błędne koło, z które trudno się wydostać. Istnieje jednak kilka sposobów na większą produktywność.

  1. Przede wszystkim priorytety
    Warto pamiętać, że czas jest ograniczony, dlatego nie można wziąć na siebie za dużo obowiązków. Przyjęcie kolejnej prośby czy podjęcie się kolejnego zadania zazwyczaj będzie oznaczało konieczność przełożenia czegoś innego na następny tydzień. Warto więc zastanowić się, czy na pewno trzeba obciążać się kolejnym obowiązkiem. W tym celu należy określić, co jest ważniejsze – nowy obowiązek czy zadanie, które trzeba będzie odwlec w czasie z powodu podjęcia się kolejnych działań. Decyzję będzie łatwiej podjąć, jeśli wcześniej określi się swoje biznesowe cele.
  2. Skupienie w pracy
    Niejednokrotnie produktywność zostaje zachwiana przez marnowanie czasu na rzeczy, które nie mają wielkiego znaczenia. Mózg mimowolnie szuka odpoczynku, dlatego niejednokrotnie zdarza się, że zamiast skupić się na najważniejszych kwestiach, poświęca się czas i energię na rzeczy w danej chwili przyjemniejsze i mniej wymagające. Warto więc zastanowić się, czy konkretna czynność na pewno jest najważniejsza, a jeśli nie – lepiej dalej trzymać się swojego planu.
  3. Planowanie a stres
    Nic nie działa gorzej na produktywność niż podenerwowanie, które często wiąże się z natłokiem obowiązków i poczuciem, że zbyt wiele ma się do zrobienia. Na szczęście tak naprawdę wiele zależy od organizacji. Zaplanowanie poszczególnych czynności sprawi, że na każdą z nich znajdzie się czas, a nawet będzie się w stanie zagospodarować chwilę na przerwę. Warto więc wyposażyć się w planer, w którym zapisze się wszystkie czynności, które trzeba tego dnia wykonać. Można uporządkować je zgodnie z priorytetami i określić przedział czasowy, w jakim muszą zostać wykonane. Dzięki temu przez cały dzień będzie wiadomo, w jakiej kolejności wypełniać obowiązki, ile zostało już zrobione i ile jeszcze jest do zrobienia.